Vállalati Beszerzés

A legegyszerűbb tárgynak is óriásira nőhet a jelentősége, ha éppen kellene, de nincs.

Ecommerce Expo 2018. élménybeszámoló

Idén abban a szerencsés helyzetben lehettem, hogy részt vehettem életem első Ecommerce Expoján. Konferencián többen is voltam már, ingatlanos pályafutásom alatt évente kétszer hallgathattam remek trénereket, előadókat. Mindig van ezeken a rendezvényeken egy-egy gondolat, amiért a végén aztán azt mondhatod, hogy megérte eljönni. 

29663330_1785911364785125_522855230_n.jpg

2018. március 22-én rendezték meg az Ecommerce Expot a Lurdyban. Végigolvasva a programot, jobbnál-jobb előadások vártak rám, ezért időben felkészültem, s kiválasztottam, hogy melyik az, amelyik mindenképpen érdekel. A helyszínen csak nagyon apró változást iktattam be, mert végül úgy döntöttem, hogy egy másik információ jobban érdekel jelenleg. 

Azoknak mindenképpen ajánlott elmenni egy ilyen rendezvényre, akik mostanában gondolkoznak webáruház nyitásban, e-kereskedelemben, e-szolgáltatásban, hiszen a hasznos információkon túl rengeteg kiállító is eljött, akik kedvező ajánlatokkal várták a leendő tulajdonosokat. S, úgy szólván megadták a módját az ügyfélszerzésnek/keresésnek szinte minden stand sütivel, csokival, apró ajándékkal és extra akciókkal készült. Futárszolgálat, csomagolástechnika, marketingeszközök, webáruház motorok, minden, ami egy webshop nyitásához szükséges lehet. Ha idén kihagytad, jövőre is lesz Expo, legalább egyszer érdemes időt és pénzt szánni rá. 

29745240_1785911351451793_1746593581_n.jpg

Már a bejáratnál adtak egy nyakba akaszthatós tartót, amibe a belépődet tehetted, amin a QR kód segítségével tudtak azonosítani. A tartó mellé egy táska is jár, amiben szórólapok, szóróajándékok, ajánlatok voltak. Remek marketing! Összességében nekem, mint webshop kezelő, marketinges zöldfülűnek tetszett a standok és előadók felkészültsége, szervezettsége.

29745586_1785911381451790_336231465_n.jpg

Az előadások nagyjából 30 percesek voltak. Ennyi idő kevés, hogy egy területet teljesen megérts, és megtanulj, de bőven jut idő hasznos információk átadására, megszerzésére vagy épp egy szuper lelkesítő beszédre. Egy idő óta annak a híve vagyok, hogy jegyzetelek, így sokáig megmarad a kapott tudás, napok múlva is jobban emlékszem az elhangzottakra. Egyetlen dolog nem tetszett, hogy volt olyan előadás, ami szünet nélkül kezdődött egy másik után és persze másik teremben. Jobb lett volna, ha van legalább 5 perc, így nem járkálnak sokan ki-be a prezentáció alatt. 

29663787_1785911421451786_2023149769_n.jpg

Összességében minden általam meghallgatott előadóról el tudom mondani, hogy felkészült és összeszedett volt a mondanivalója. Három előadóról fogok részletesebben írni, számomra ők egy kicsit többet adtak, leginkább előadásmódjukkal tűntek ki a többiek közül. 9 prezentációt hallgattam végig, mindegyiken kaptam hasznos tudást. 

Elsőnek egy kis körkép, ki hogyan és mit vásárol a neten. A tendencia évek óta növekedést mutat, egyre többen bíznak az online vásárlásban. A legjobban fogyó termékek között van műszaki cikk, játék, és az online élelmiszer piac is kezd élénkülni. 

Következőnek a mostanában sokakat foglalkoztató GDPR témakörébe nyertem bepillantást. Ez nekem még kínai, nem azt mondom, hogy még korai vele foglalkozni, de szakembert majd mindenképpen érdemes bevonni. Már, ha kitalálják, hogy mit és hogyan végleges verzióban, mert addig csak sötétben tapogatózásnak érzem. Voltam még Emagos, meg Reflexshopos tanulmányon is, többek között szó volt a Black Fridayről és arról, hogy hogyan építs fel egy vállalkozást szinte a semmiből. A Reflexshop tulajdonosa, Ádám Attila jojókkal kezdte pályafutását, kezdetben még nem volt meg a tudatosság, de hit és kitartás igen, melyek meghozták a sikert. Mára egy több főt foglalkoztató cége van, offline és online boltokkal, melyek játékokkal foglalkoznak.Tanulság: ne add fel soha, még ha az ismerőseid azt is mondják, hogy áh, ez nem fog összejönni. 

Sokat hallottam már Wolf Gáborról, meg követem is a Marketing Commandót, ezért mindenképpen meg akartam hallgatni az ő előadását. Bőszen körmöltem is míg beszélt, jókat mondott, de ezen a napon nem ő volt a kedvenc szónokom. 

Hanem...

Mikor megláttam az előadók között Pál Feri atya nevét, tudtam hogy abban az időpontban nekem az a dolgom, hogy ott üljek, ahol ő beszél. Mert egyszerűen úgy tud előadni, ami nem csak, mint papot teszi egyedivé, hanem előadót is. Kapok egy óriási löketet, egy pozitív energiabombát, ami elkísér még jó néhány napon át. Mindenkinek kellene heti egy terápiás feltöltődés Pál Ferivel. Szerencsére nem ez az első alkalom, amikor hallgathattam, remélem nem is az utolsó. Tőle tudhatod, hogy az önértékelés nem egyenlő az önbecsüléssel és sokkal fontosabb lenne, ha az embernek lenne jó önbecsülése. Egészséges önbecsüléssel szeretsz magadban is lenni,nem feszélyez, ha éppen nincs semmi "fontos" dolgod. 

29745837_1785911958118399_57275099_n.jpg

Sipos Zoltán előadásmódja fogott még meg, nem köntörfalazott, egyenesen kerek perec megmondta mit gondol. Ami nekem nagyon szimpatikussá tette, hogy mesélt arról a fene nagy igazságról, hogy amikor hazamegy az ember lelkesen egy ilyen vagy másik konferenciáról, akkor nagyon boldog, hogy újat tanult, de mégsem kezdi alkalmazni a gyakorlatban a tanultakat, majd nem is jön az eredmény, s idővel a lelkesedés is alábbhagy. Ezért nem mesélt esettanulmányokról, viszont érthetően beszélt arról, mi kell ma egy webshophoz, azon kívül, hogy megcsinálod, és várod a vevőket. Megfelelő előkészítéssel bármit el lehet adni. Ha még fontolgatod, hogy milyen marketing csatornákat kísérj figyelemmel, akkor legyen az egyik Sipos Zoltánéké. (Kreatív Kontroll)

A harmadik előadóhoz elhatároztam, hogy nem fogok beülni, mert nekem az addig megismert szereplése nem volt szimpatikus, nem is követem őt a közösségi médiában. Végül mégis abban a teremben maradtam ahol Kasza Tibi mesélte el a történetét a kezdetektől. A pódiumon egy teljesen normális, két lábbal a földön járó személy mondta el hogyan vált keresett influencerré. Szóval kellemes meglepetés volt nekem és nem bántam meg, hogy ott voltam.

Szerettem a konferenciát, sok új dolgot tanultam, sok olyan is volt, amit már alkalmazok, de megerősítést kaptam, hogy az irány jó. Még nem késő létrehozni egy virágzó online áruházat, viszont használd az eszközöket, mert ezek nélkül nehezen fog jönni az eredmény: blog, szöveges tartalom, influencer, landing page, közösségi média platformok. Keresd meg a vevőd problémáját és kínálj neki egy olyan megoldást, ami nélkül nem tud élni!

A bejegyzés trackback címe:

https://vallalatibeszerzes.blog.hu/api/trackback/id/tr3613786576

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Vállalati Beszerzés

Webshopunkban mindent megtalálsz, ami egy vállalkozás életében fontos és szükséges, fogyó eszköz.

Friss topikok

süti beállítások módosítása