Vállalati Beszerzés

A legegyszerűbb tárgynak is óriásira nőhet a jelentősége, ha éppen kellene, de nincs.

Ezeket a hibákat kerüld el induló egyéni vállalkozóként

Tavaly hoztam létre első egyéni vállalkozásomat, szerettem volna, ha minden hivatalosan megy, jobb a békesség. Akkor tájt kezdtem el vállalkozásoknak blogot írni. Először felmértem az igényt, megkerestem ügyfeleket, hogy szeretnének-e állandó jellegű blogot a webshopjukhoz, és szép számmal akadtak jelentkezők. Persze nem mindenkiből lett ügyfél, és nem mindenkiből lett hosszútávú kapcsolat, de kezdésnek tökéletes volt. Előbb-utóbb rájössz, hogy nem lehet minden vevővel egy hullámhosszon lenni, legalábbis számomra ez körvonalazódott ki. Írni szeretek, de vannak témák, amik nehezen mennek, nyögve nyelősek. Meg hát nekem is van egy stílusom, ami valakinek bejön, másnak pedig nem, s ha nem akkor nem lesz meg a kölcsönös elégedettség. 

Visszatérve a vállalkozás indításra, nem sokat gondolkoztam, hogy milyen legyen a hivatalos formám, az egyéni vállalkozás a legegyszerűbb az én esetemben. Viszont ennél is vannak alapvető dolgok, amire figyelni kell, utólag már nehezen orvosolható, és sokszor súlyos ára van a tudatlanságnak.

Indulás

Ha főállású egyéni vállalkozó leszel, és előtte nem volt munkád (mint nekem), érdemes bemenni a munkaügyi hivatalba és regisztrálni magad álláskeresőként. Na nem azért, hogy állást adjanak, hanem azért, hogy mielőtt elindítod a vállalkozást pályázhass a támogatásra. Most 2018-ban kétféle lehetőséged van és akár egyszerre mind a kettőre pályázhatsz.Az egyik egy 2 000 000 Ft-os vissza nem térítendő támogatás, ami eszközbeszerzésre és ingatlanvásárlásra is fordítható. Fontos, hogy beruházás 80%-át támogatják csak. A másik támogatás a 6 havi minimálbér támogatás. Kérj dokumentumokat a munkaügyi központban, abban van részletesen, hogy a mi a menete a pályázásnak. Én ezt akkor tudtam meg, mikor már elindítottam a vállalkozást, de nagyon fontos, hogy még a vállalkozás elindítása előtt kell pályáznod. A napokban olvastam, hogy a NAV indított egy programot, mellyel segíteni kíván a vállalkozók elindulásában. Szerintem ez egy remek kezdeményezés, ne félj a revizoroktól! (Ide kattintva megnézheted a pontos infót)

laptop-3196481_1280.jpg

Vállalkozást indítani amúgy egészen egyszerű, ha van ügyfélkapud, akkor néhány kattintás és hopp már van is egyéni vállalkozásod. 

Katás nem KATA-s?

Kata egyszerű, KATA szép és jó, KATA kell. Sok mindenkinek így lehet, de ha költséget szeretnél elszámolni, akkor ne gondolkodj KATÁban. Szolgáltatáshoz nagyon jó választás, ha nincs olyan tétel, amit elszámolnál. KATAsként havonta 50 000 Ft-ot fizetsz és kész. A lényeg, hogy év végén a tartozásod ne lépje túl a 100 000 Ft-ot, mert akkor bizony két évre búcsút inthetsz a havi 50 000 Ftnak. Ezzel az összeggel van TB-d, van némi nyugdíjalapod is. Fizethetsz havi 75 000 Ft-ot is, akkor valamivel magasabb összeg lesz az alapod, amiből számolgatnak. 2018-tól a KATA bevételi határa 12 millió magyar forint, ami változás az előző évekhez képest. Aki átlépi ezt a határt, annak 40%-os nyereségadót kell fizetnie a továbbiakban. 8 millió forint pedig az a határ, amikor áfakörös leszel. A KATA többek között annak nyújt remek megoldást, aki alanyi adómentességet választott mellé. Ez azt jelenti, hogy nem kell foglalkozni az áfával, amikor számlát írsz, a nettó-bruttó összeg ugyanaz lesz.

Számlázás

Ha minden jól megy, akkor sok-sok számlát fogsz majd kiállítani. Én a lehető legegyszerűbb módszert választottam, regisztráltam egy online számlázó programba. Ezeken a felületeken jó leírásokat találsz, hogy mi a teendőd. Nem elég regisztrálni, be kell jelentened a NAV felé is, hogy online, elektronikus számlát állítasz ki. Időközben megtudtam, hogy kétféle online számla létezik, az egyik inkább távszámla, amit ki kell nyomtatni, az elektronikusat viszont nem, sem az ügyfélnek, sem neked nem kell. Az elektronikusat mindenképpen jelenteni kell a NAVnak, ezt ÁNYKból intéztem, nem volt bonyolult. Az online számlázó programok bizonyos határig, számlakiállításig ingyenesek (legalábbis, amelyiket én használom az). Webáruházaknak kifejezetten jó az netes számlázó, szépen visszakövethető, termékeket is tud kezelni, szóval ez könnyebbé tesz sok mindent, bár a számlát mindenképpen kinyomtatnám és mellékelném a csomaghoz. 

euro-870757_1280.jpg

HIPA

Na, már megint egy rövidítés. A HIPA a helyi iparűzési adó, amiről én is csak pár hónapja tudok, de van és nem szabad elfelejteni. Először is be kell jelentkezned alá, melyet szintén meg tudtam csinálni online (Budapest) s utána kitölteni, hogy mennyi volt a bevételed. Nekem az első évi bevételem karcsú volt, így nem kellett fizetnem semmit, mert bevétel alapján csak egy határ fölött kell fizetni 2%-ot. Ha viszont neked jobban indul a vállalkozás, és KATÁs vagy, akkor tételes adót is választhatsz, mely félévente 50 000 Ft, de előre ki kell fizetni.

Kamarai tagság

Egy másik ínyencség, mely nem választható, hanem kötelező. Regisztrálsz és fizetsz évente 5000 Ft-ot, hogy nyilvántartsanak. 

Webáruházhoz

Aki e-kereskedni szeretne be kell jelentenie az önkormányzatnak eme szándékát, és illetéket is kell fizetni. Ezt személyesen intéztem, az önkormányzat ad egy kérvényt, amit ki kell tölteni. Meg kell nevezned, hogy milyen termékeket szeretnél forgalmazni. Nekem az volt a tapasztalatom, hogy a megadott témakörök picit elavultak, és kicsit szaknyelven vannak megírva, de még az ügyintéző sem volt biztos benne, hogy például egy powerbank, hova is sorolandó.  Mindenesetre kb. egy hét múlva jött a papír, hogy most már folytathatok internetes csomagküldő tevékenységet. 

 

merchant-3140919_960_720.jpg

Tevékenységi kör

Az interneten találsz TEÁOR számokat, viszont lehet, hogy elsőre érdemes segítséget kérni, hogy mit szeretnél pontosan, nehogy rosszat válassz ki. Több tevékenységi kört is választhatsz, ezek is intézhetők ügyfélkapuval. Vannak olyan szakágak, amikhez végzettség, vagy engedély, vagy mindkettő kell, ehhez kérd szakember tanácsát.

Összességében szerintem egy kicsit elavult a munkaügyi központ és az önkormányzatok tudása, vagy mintha nem tartanának lépést ezzel a gyorsan változó világgal. Nem mindenhol voltak segítőkészek, ahol pedig igen némi hiányt éreztem a tudásban. Az interneten is sok a lejárt információ, szóval a legvégére azt javaslom, hogy mindenképpen keress egy naprakész könyvelőt!

Fotók: pixabay

A bejegyzés trackback címe:

https://vallalatibeszerzes.blog.hu/api/trackback/id/tr9213809402

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Vállalati Beszerzés

Webshopunkban mindent megtalálsz, ami egy vállalkozás életében fontos és szükséges, fogyó eszköz.

Friss topikok

süti beállítások módosítása